Za prekursora
pomiarów ruchu drogowego przyjmuje się Francję, która w 1844 roku
rozpoczęła pierwsze pomiary, a później powtarzała je co kilka lat.
Pierwszą jednostką pomiarową był wtedy zaprzęg konny.
W Polsce pomiary
ruchu na początku koncentrowały się w miastach, gdzie liczono ruch na
głównych traktach miejskich w okresach wzmożonej aktywności ludności,
takich jak zjazdy sejmików, targi i odpusty. Regularne pomiary ruchu
miejskiego zaczęto organizować w okresie międzywojennym XX w. Pierwsze
pozamiejskie badanie przeprowadzono w 1926 roku. Zostało ono powtórzone
trzykrotnie w odstępie 4 lat. Po II Wojnie Światowej pomiary ruchu
drogowego wznowiono w 1954 roku.
Ostatni Generalny Pomiar Ruchu odbył się w 2010 roku. Rejestracja ruchu odbyła się w 1793 punktach pomiarowych i prowadzona była przez przeszkolonych obserwatorów sposobem ręcznym oraz przy wykorzystaniu technik automatycznych (video rejestracja oraz stacji ciągłych pomiarów ruchu). Oto jego wyniki dla naszej gminy:
Ostatni Generalny Pomiar Ruchu odbył się w 2010 roku. Rejestracja ruchu odbyła się w 1793 punktach pomiarowych i prowadzona była przez przeszkolonych obserwatorów sposobem ręcznym oraz przy wykorzystaniu technik automatycznych (video rejestracja oraz stacji ciągłych pomiarów ruchu). Oto jego wyniki dla naszej gminy:
SDR na drodze krajowej nr 31
SDR na drodze wojewódzkiej nr 31 w 2010 roku
Dla porównania SDR na drodze wojewódzkiej nr 31 w 2005 roku
Wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu stanowią
jedną z najbardziej istotnych informacji o sieci drogowej. Na ich
podstawie podejmowane są decyzje dotyczące budowy nowych dróg (ich
przekroju, geometrii, skrzyżowaniach, itp.). Określane są wskaźniki
ekonomiczne decydujące o realizacji inwestycji lub jej zaniechaniu. Na
podstawie wyników GPR podejmowane są również decyzje związane z
klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w sieci
drogowej zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz