Mieszkańców naszej gminy, szczególnie tych, którzy najczęściej korzystają z drogi wojewódzkiej nr 122, interesują jakie są dalsze perspektywy kapitalnych remontów dwóch pozostałych odcinków: Krzywin-Kłodowo i zachodnia część Krzywina od przejazdu kolejowego. Obie te inwestycje szacowane są wstępnie na ok. 8 mln. zł.
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje, aby środki na ten cel pozyskać, tak jak dotychczas z programu INTERREG. Obecnie trwają spotkania i konsultacje z niemieckimi partnerami - Starostwem Powiatowym w Prenzlau oraz Urzędem Budowy w Neustrelitz, którzy przygotowują się do kolejnego unijnego konkursu na zadania prowadzone w ramach unijnego programu INTERREG V czyli Europejskiej Współpracy Terytorialnej. Tym razem na lata 2014-2020.
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje, aby środki na ten cel pozyskać, tak jak dotychczas z programu INTERREG. Obecnie trwają spotkania i konsultacje z niemieckimi partnerami - Starostwem Powiatowym w Prenzlau oraz Urzędem Budowy w Neustrelitz, którzy przygotowują się do kolejnego unijnego konkursu na zadania prowadzone w ramach unijnego programu INTERREG V czyli Europejskiej Współpracy Terytorialnej. Tym razem na lata 2014-2020.
Celem programu INTERREG jest rozwój obszarów transgranicznych. Dzięki
niemu można uzyskać wsparcie finansowe dla wspólnych polsko-niemieckich
przedsięwzięć zlokalizowanych między dwoma niemieckimi landami
Meklenburgią/Pomorzem Przednim i Brandenburgią a województwem
zachodniopomorskim.
Nie tak dawno zakończyła się ostatnia inwestycja współfinansowana ze środków
IV edycji tego programu - "Rozbudowa przejścia drogowego w miejscowości
Żarczyn na drodze wojewódzkiej nr 122". Wcześniej przebudowano przejście drogi
wojewódzkiej przez Krzywin. Dzięki realizacji zadań w ramach współpracy
polsko-niemieckiej, w obu miejscowościach nie tylko położono nową
nawierzchnię dróg, ale powstały też chodniki, zjazdy i ciągnące się
wzdłuż miejscowości wysepki, spowalniające ruch pojazdów. Uzupełniono
też zieleń i wymieniono elementy oświetlenia ulic.
Warunkiem skorzystania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego jest przygotowanie spójnego projektu po obu stronach granicy, dlatego w przypadku drogi wojewódzkiej nr 122 przechodzącej przez Krzywin i Żarczyn, prowadzącej do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym, projekt przewidywał również przebudowę odcinka Potzlow-Uckermark po stronie niemieckiej.
Dofinansowanie unijne jest niebagatelne, bo sięga aż 85% kosztów całkowitych prowadzonej inwestycji, a wartość prac w przypadku drogi 122 przechodzącej przez Krzywin wyniosła blisko 6 mln zł.
Remont drogi w Krzywinie to całkowita kompetencja władz wojewódzkich, brak palących się od dwóch miesięcy lamp to wyłączna kompetencja władz naszej gminy, kanalizacja sanitarna jest dziełem gminy przy wydatnym dofinansowaniu władz wojewódzkich.
Warunkiem skorzystania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego jest przygotowanie spójnego projektu po obu stronach granicy, dlatego w przypadku drogi wojewódzkiej nr 122 przechodzącej przez Krzywin i Żarczyn, prowadzącej do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym, projekt przewidywał również przebudowę odcinka Potzlow-Uckermark po stronie niemieckiej.
Dofinansowanie unijne jest niebagatelne, bo sięga aż 85% kosztów całkowitych prowadzonej inwestycji, a wartość prac w przypadku drogi 122 przechodzącej przez Krzywin wyniosła blisko 6 mln zł.
Remont drogi w Krzywinie to całkowita kompetencja władz wojewódzkich, brak palących się od dwóch miesięcy lamp to wyłączna kompetencja władz naszej gminy, kanalizacja sanitarna jest dziełem gminy przy wydatnym dofinansowaniu władz wojewódzkich.
2 zdjęcie i ten zakręt, gdy 130 na budziku;]
OdpowiedzUsuńkiedy mnie przewieziesz?
Usuńbyłeś przeciwny przebudowy drogi w Żarczynie nie podpisałeś się pod zgodą na tą inwestycje zrób drogi na Babinek i Grzybno jak przed wyborami obiecałeś
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
UsuńO Boże! A ja nie podpisałem się pod petycją za S 6. To też jestem przeciw. Nie wiedziałem
UsuńOd kiedy jest tak, że pod inwestycja drogową trzeba się podpisać? Dotąd myślałem, że inwestycja drogowa jest decyzją polityczną samorządu-inwestora, a w tym konkretnym przypadku województwa. Panie Piotrze W., ma Pan najwyraźniej do czynienia z członkiem "CzK" (czykiści), których mottem zawsze było "kto nie z nami, ten przeciw nam". Jeszcze trochę, a uwierzę w dogmat o nieomylności władzy. Nasza konstytucyjna wolność staje się zagrożona. Ratuj pan i pisz więcej, nie o sporcie, ale naszej gminnej władzy!
Usuńa ja nie podpisałam sie pod S 3, a wczoraj ją jechałam . nie byłam przeciw ale nie podpisałam. całe szczęscie zbudowano. w innym wypadku męczyły mnie wyrzuty sumienia
UsuńWyciąłem jeden z komentarzy, gdyż imiennie wyraźnie sugerował, kto był jego autorem. Jedna z osób o tym imieniu poczuła się urażona i dała temu dziś werbalny wyraz. Jednego z życzeń jednak nie spełnię. Nie będę usuwał mi niepochlebnych komentarzy, jeśli nie będą obrażać mojej godności osobistej lub moich bliskich. Nie rozumiem tylko sugestii, że sam umieściłem pierwszy komentarz. Wydaje mi się, że więcej takie komentarze pod moim adresem nie pojawią się, bo stały się bezskuteczne. Spodziewam się teraz ataków typu plotka w tłum. Tylko, ile to trzeba się teraz nagadać, aby dotrzeć do szerokiego tłumu? I wciąż mówić tylko źle? To naprawdę sztuka.
Usuń