czwartek, 5 września 2013

Maciej Kryszko graczem kolejki * Nowy ranking piłkarzy grających w naszj gminie


         Idąc za rosnącą popularnością serwisu informacyjnego e-widuchowa mam ochotę zainaugurować prowadzenie "Rankingu najlepszych piłkarzy grających w klubach naszej gminy". Osobno już zacząłem prowadzić, ale jeszcze nie opublikowałem, ranking naszych piłkarzy grających w klubach poza naszą gminą. Ale do tego jeszcze wrócę już niedługo. 

         Poniższy ranking trudno nazwać w pełni obiektywnym, bo każda ocena  jak w szkole wystawiana jest na przysłowiowe oko, stąd odczucie wielu obserwatorów może być zupełnie inne, szczególnie tych, których serca biją dla własnych zawodników na dobre i złe. Proszę też wziąć pod uwagę, że istnieje jednak coś takiego jak kryterium na daną ocenę i wtedy margines "serca" automatycznie staje się znacznie mniejszy. Oto zasady, jakimi będę się kierować przy wystawianiu ocen przy współpracy z wybranymi przez mnie anonimowymi obserwatorami poszczególnych meczów. Zapewniam, że są to znawcy piłki, którzy zęby zjedli na piłce.
       Podstawą oceny jest tak zwana nota bazowa, która będzie ustalana przeze mnie publicznie po każdej kolejce. Zależeć ona będzie od klasy przeciwnika oraz osiągniętego wyniku. I tak:
          a) zwycięstwo punktowane będzie od 4 do 7 pkt,
          b) remis od 3 do 5 pkt,
          c) porażka od 1 do 4 pkt.
I tak nota bazowa w meczach pierwszej kolejki wyniosła dla KLUKS i Pro-Teamu - 5, a dla Łabędzia i Czarnych -2.
     Do noty będą dochodziły oceny moich anonimowych obserwatorów obecnych na meczu, przy czym wynosić one będą od 0 do 3 pkt. W tym momencie zaznaczam, że w drodze wyjątku do tak zsumowanej oceny mogę po dyskusji z obserwatorem dodać jeszcze jeden dodatkowy pkt., tak jak było w przypadku Macieja Kryszko, który popisał się nie lada wyczynem, klasycznym "czteropakiem", chociaż jego gra mojego obserwatora w przekroju całego meczu nie do końca zachwyciła (osobiście widziałem tylko pierwszą połowę).
      Stosować będę też odliczenia za kartki. Za "żółtą" odejmę 1 pkt., za dwie "żółte" 2 pkt. (był taki przypadek w tej kolejce) oraz za "czerwoną" - 3 pkt, a za rażące przewinie dyscyplinarne nota automatycznie będzie wynosić 0 pkt. Dla zawodników grających poniżej 15 minut oceny nie będą wystawiane, a dla tych, co zagrają 16-30 minut będzie wystawiana ocena bazowa, chyba, że tym okresie wniosą coś szczególnego do gry, co zauważą obserwatorzy.
      Poniżej prezentuję pierwsze notowanie. Nowe będę publikować najwcześniej w  środę. Liczę na uwagi oraz życzę miłej zabawy. Może znajdzie się kiedyś jakiś sponsor i wtedy udekorujemy najlepszego zawodnika? A może zrobimy to w rozbiciu na swoich i obcych? A może zorganizujemy galę piłkarską? czekam na uwagi i udział w dyskusji.
         Pierwszym liderem jest wspomniany wyżej Maciej Kryszko. Wysokie noty uzyskała też linia obrony Pro-Teamu, która zagrała niemal bezbłędnie i przyczyniła się do zagrania na zero z tyłu. Najniższa ocena "jeden" to wynik dwóch żółtych kartek.


6 komentarzy:

  1. pominoł pan fakt ze sa rozne klasy A i B ... mysle ze w B klasie łatwiej bedzie uzyskac wysoka note niz np... w A jednak jakas róznica jest w jakosci gry .

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego też zwróciłem uwagę na wstępie o niedoskonałości systemu ocen, jednocześnie prosząc o opinię czytelników. Myślałem też jak powiązać A i B klasę i nie znalazłem złotego środka. Czekam na dalsze opinie.

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna inicjatywa. oceny graczy, rzecz jasna, nigdy nie będą w pełni obiektywne, można jedynie dążyć do stworzenia idealnego systemu. ale przecież to tylko zabawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lidwin dostał 7? Nie grał ostatnio tak dobrze, więc wydaje mi się, że ocena trochę zawyżona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałem w relacji z meczu, że cała drużyna mimo wysokiego zwycięstwa, zagrała przeciętnie. Ode mnie dostał 5, tak jak cała drużyna. 2 pkt.dostał od bezpośredniego obserwatora, stąd nota 7. Widocznie wyróżnił się na tle drużyny. Ja przynajmniej tego, obserwując tylko pierwszą połowę, nie widziałem. Nie mam podstaw, aby nie wierzyć swojemu specjalnemu obserwatorowi,który brał pod uwagę cały mecz.

      Usuń
  5. W Czarnówku gra Lampa Radosław, a nie Łukasz ;)

    OdpowiedzUsuń